onsdag den 27. juni 2012

Farvel Pooh og goddag Donald!


Så er det snart slut med Pooh klassen. Da det er ved at være juni måned, er det tid til at der skal rykke en gang i det hele. Pooh klassen skal til at være Donald. Alle glæder sig til det og der sker virkeligt mange ting i børnehaven. Jeg blev spurgt om jeg ville følge min lærerinde Thuy eller om jeg ville rykke med børnene? Jeg vil rigtig gerne følge Pooh børnene til Donald, da det er dem jeg er taget her til og arbejde med. Jeg skulle så have helt nye lærerinder. Da jeg startede i Pooh var der kun 3 lærerinder, (de tog der står ved siden af mig og hende helt ude til højre). Men tiden op til at ske skift i klasserne kom der flere lærerinder til. Der kom en, så kom der to og bum så kom der lige en mere i Pooh klassen. Så i alt var med mig, 8 lærerinder til 30 børn. Ja jeg tror godt lige vi kan klar den. ;). Nogen dage kunne virkelig godt være med kedeligt at være på arbejde, for jeg plejer at være med i de daglige rutiner. De nye lærerinder var hurtig til at overtage, så jeg måtte da bare hygge med børnene. Så jeg sad på gulvet og leget med børnene fra jeg kom til jeg gik hjem. Hvilket jeg havde gjordet de først 3 måneder. Men hva´ fande. Det er skønt. Men jeg kan så fortælle at der ikke skal være 7 lærerinder til 30 børn. Der skal kun være 3. Men de er under oplæring, og rykker rundt når der starter nye klasser på. For en klasse stopper (det er Marias klasse) og nye klasser kommer til.
Dagen inden at Pooh stoppet den 31.05.2012 skulle der tages billeder. Kender det selv med skole foto, ja det er noget man kan huske tilbage til. Det var præcis det der skulle forgår den dag. Hvis der er nogen der har lagt mærker til den fine bluse jeg har på, så kan jeg så fortælle at det er det hvad der sker når en info ikke kommer frem. Jeg står der iført mit ”arbejdstøj” og ved ikke hvad jeg ligner. Hvor min lærerinde Thuy kigger på mig og siger, ”Kat, today we have taken class foto”. Jeg kigger meget store øjne og siger, ”What, why have you not said it to me?” Hun griner bare og siger det har jeg da sagt, har jeg ikke? Jeg ryster på hovedet og tænker, ja ja det skal nok blive godt med en cykel på maven. Jeg er nemlig VILD med cykler. ;).
Vi stiller så op ude i skolegården og her hvad der kom ud af billedet. Men det kunne være værre, men det blev et fantastisk billede. Det er skønt at have dette.

Nu nå børnene skulle stoppe, skal der jo være fest. Jeg skulle stå for underholdningen sammen med børnene. Vi skulle synge 3 sange. To på engelsk og på vietnamesisk. Forældre kom og så vi sang. Meget stolte forældre og det gik fantastisk. Børnene klaret det super. Da min lærerinde Mis Thuy, ikke skal være i klassen mere, fik de en cd med en masse billeder igennem tiden i Pooh, og et stykke legetøj. De stod der på række og der blev taget billeder, og klappet. Til sidst var der kage og hygge. I alt i alt en god afslutning på Pooh 2, og nu til Donald 2.
  
Det blev mandag og jeg starte i Donald 2. Er spændt da jeg har fået nye lærerinder og jeg ved at det bliver afslutning for mig om ikke så meget længe. Jeg er så glad for stadig at følge børnene jeg har haft for starten. Det er nogle søde lærerinder jeg har fået, og det er som jeg er startede forfra. Men denne gang kender jeg børnene. Jeg har kun 3 uger tilbage og jeg har gået og tænkt hvad jeg skulle give børnene når jeg stopper. Jeg har valgt at der bliver taget et billede af børnene og mig, og det printer jeg så ud. Skriver bag på billedet at jeg ønsker dem alt held og lykke frem livet. Det har været skønt at være i Pooh/Donald og jeg vil se tilbage på et fantastisk halvt år i Thang Long Kidsmart Kindergarten, der har givet mig meget.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar