onsdag den 29. februar 2012

Engelsk undervisning

Her er der nogle billeder hvor i kan se hvordan undervisning foregår når der er engelsk. Jeg følger min lærinde Miss Thuy rundt i de forskellige Pooh klasser, der er som sagt 4 klasser med 30 børn i hver, det vil sige jeg underviser 120 børn sammen med hende.  I hver klasse bliver børnene sat på en gul stol i en halv rundkreds og i hver klasse befinder der sig en tv skærm med en dvd afspiller og de bruger meget usb stik hvor de har forskellige sange på. 
I midte sidder lærinden og jeg som i kan se på billederne. 

Når vi kommer ind, siger vi godmorgen til børnene, og fortæller hvad det er for noget ord børnene og sange børnene skal lære i dag. Det er ret imponerede at se hvor meget børnene går op i det og ALLE er med. Det skal jo siges at inde de sætter sig for de af vide der skal være ro, og hvis de ikke høre efter bliver der klappet to gange i hænderne og de skal sige noget jeg faktisk ikke ved hvordan man udtaler eller skriver, men det betyder noget med de skal være stille. Derefter er der ro. 
De skal lære 3 nye ord hver uge, og det de lærte i den forergåren ugen gennem går vi igen. Det der er min funktion er at høre efter musikken og lytte hvad de siger og fortælle min lærinden hvordan man udtaler det. Fx skulle børnene lære og sige this is a car, men hun udtaler det som is is a car. For børnene lytter så meget efter at det er det de siger. Så mange af deres udtaleser bliver sagt forkert og det giver noget rod for det længervare undervisning. Så jeg er begyndt at skrive det ned på papir hvor gennem gå hvordan orden skal udtales. 



                                                                Her er det ordet: Car 
                                                             Her er det ordet: Motorbike 
Her er det ordet: Plane 


Da jeg startede lære børnene sangen der hedder: 

How´s, how´s the weather
 How´s, how´s the weather
It´s sunny
It´s sunny
It is sunny now
It is sunny now

og så forsætter sangen med rainy og windy.

Lidt fra undervisningen. 

>Kathrine<


Ingen kommentarer:

Send en kommentar